logo
Wersja dla niedowidzących
  
      
corner
Statystyki
Rejestr zmian
Mapa strony
Instrukcja biuletynu
Pliki do pobrania
corner
  
corner corner
corner corner
 JEDNOSTKI ORGANIZACYJNE
plus Jednostki budżetowe
plus Instytucje kultury
plus Zakłady budżetowe
plus Samodzielny Publiczny Zespół Opieki Zdrowotnej
plus Spółki akcyjne
plus Spółki z o.o.
 TABLICA OGŁOSZEŃ 2023
A A A


Wydział  inwestycji  i ochrony środowiska


A. Dział Przygotowania i Realizacji Inwestycji.
realizuje zadania z zakresu:

1) Uczestniczenia w opracowywaniu projektów rocznych i wieloletnich pla-nów inwestycyjnych we współdziałaniu z Wydziałem Zamówień Publicz-nych i Funduszy Zewnętrznych.
2) Wykonywania wymaganych przez właściwe przepisy prac związa-nych z przygotowaniem inwestycji budowlanych do realizacji
a w szczególności:
a) zapewnienie terminowego wykonania dokumentacji projektowej
b) uzyskanie prawa do realizacji inwestycji na terenie
wyznaczonym we właściwym trybie,
c) analizowanie części kosztorysowej zadań zgodnie z opracowaną dokumentacją techniczną,
d) współudział z Wydziałem Zamówień Publicznych i Funduszy Ze-wnętrznych w zakresie proponowania włączenia inwestycji do planu budżetowego, z uwzględnieniem pozyskiwanych środków zewnętrznych,
e) umieszczanie w internetowym systemie ewidencji kart projektowych .
3) Podejmowania starań o usunięcie przeszkód w przygotowaniu inwe-stycji do realizacji.
4) Planowania i analizy inwestycyjna.
5) Rozpatrywania wniosków administratorów w zakresie remontów obiektów komunalnych.
6) Wykonywania wymaganych przez właściwe przepisy prac związanych z przygotowaniem do remontów kapitalnych obiektów gminnych a w szczególności :
a) zapewnienie terminowego wykonania dokumentacji projektowej,
b) uzyskanie prawa do realizacji remontów,
c) współudział z wydziałem inwestycji i ochrony środowiska , w zakresie proponowania włączenia remontów do planu budżetowego.
7) Opracowywania przy współudziale z geodeta gminnym w zakresie infra-struktury technicznej zapewniające przygotowanie terenów pod bu-downictwo.
8) Wydawania technicznych warunków przyłączenia do sieci kanalizacji deszczowej.
9) Przygotowania i zabezpieczenia dokumentacji technicznej na budowę i modernizację urządzeń komunalnych w zakresie infrastruktury technicz-nej.
10) W ramach realizacji zadań wchodzących w zakres działania wydzia-łu bezwzględne przestrzeganie postępowania określonego w usta-wie z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych ( Dz.U. z 2004r. Nr 19 poz. 177 ze zm.)
11) Realizacji strategii rozwoju miasta i gminy Bogatynia na lata 2006 – 2014.
12) Opracowania planu zaopatrzenia w energię elektryczną i cieplną gminy Bogatynia.
13) Dokonywania ocen dokumentacji technicznej i inwestycyjnej przez komisję powołaną zarządzeniem Burmistrza.
14) Wnioskowania do Starostwa w sprawie wyrażenia zgody na wykonanie rozbiórek obiektów gminnych.
15) Występowania z wnioskiem do Starostwa w sprawie wydania decyzji o przebudowie, nadbudowie lub rozbudowie obiektów budowlanych.
16) Współdziałania z wydziałem Zamówień Publicznych i Funduszy Zewnętrz-nych, w opracowaniu programu rozwoju miasta i gminy oraz wykonaniu projektów rocznych i wieloletnich planów inwestycyjnych w oparciu o za-twierdzony plan ogólny zagospodarowania przestrzennego miasta i gminy oraz lokalne potrzeby rad osiedlowych i sołeckich, zgodnie z zatwierdzo-nym budżetem gminy.
17) Wykonywania wymaganych przez właściwe przepisy prac związanych z prawidłowym przebiegiem realizacji inwestycji a w szczególności:
a) przekazanie wykonawcy terenu budowy,
b) zapewnienie sprawowania nadzoru merytorycznego nad realizacją inwestycji,
c) nadzorowanie dostaw maszyn i urządzeń stanowiących wyposażenie inwestycji w zakresie i terminach uzgodnionych i do-stosowanych do terminów rozpoczęcia i zakończenia realizacji inwe-stycji,
d) prowadzenie kontroli zgodności zakresu jakości wykonania i kosztu realizowanych inwestycji z zatwierdzoną dokumentacją tech-niczną i finansową,
e) Uczestniczenia w odbiorach obiektów realizowanych z budżetu mia-sta i gminy.
f) odbiór inwestycji,
g) powiadamianie Inspektora Nadzoru Budowlanego o zakończeniu inwestycji,
h) rozliczenia inwestycji,
i) prowadzenia ( sporządzania ) okresowych sprawozdań z re-alizowanych inwestycji oraz analiz działalności inwestycji.
18) Podejmowania starań usuwających przeszkody w realizacji inwestycji.
19) W ramach realizacji zadań wchodzących w zakres działania wydziału bezwzględne przestrzeganie postępowania określonego w ustawie z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych ( Dz.U. z 2004r. Nr 19 poz. 177 ze zm.)
20) Nadzoru nad prawidłowym oświetleniem miasta i wsi.
21) Przekazywania Wydziałowi Budżetowemu dokumentów utworzenia środka trwałego OT w momencie zakończenia inwestycji zgodnie z terminem określonym w instrukcji obiegu dokumentów.
22) Systematycznego przekazywania aportów rzeczowych do spółek gmin-nych.
23) Pomocy placówkom oświatowym w przygotowaniu i realizacji remontów bieżących.
24) Wykonywania wymaganych przez właściwe przepisy prac związanych z realizacją remontów bieżących obiektów gminnych.
25) Uczestniczenia w odbiorach obiektów realizowanych z budżetu miasta i gminy.
26) Sprawowania nadzoru merytorycznego nad budową i modernizacją urzą-dzeń komunalnych ( oczyszczalnia ścieków sanitarnych i deszczowych, kanalizacji ścieków sanitarnych i deszczowych oraz sieci wodociągo-wych).
27) Sprawowania nadzoru merytorycznego nad eksploatacją sieci i urządzeń komunalnych do czasu przekazania w formie aportu rzeczowego spółkom gminnym.
28) Współpracy w zakresie remontów urządzeń i sieci wodno – kanalizacyj-nych z Bogatyńskimi Wodociągami i Oczyszczalnią S.A .
29) Wykonywania wymaganych przez właściwe przepisy pracy związanych z prawidłową realizacją inwestycji drogowych w mieście i gminie.
30) Nadzorowania należytego wykonania i utrzymania nawierzchni dróg, ulic chodników, po wykonanych w obrębie pasa drogowego.
31) Koordynowania prac w zakresie robót drogowych z innymi jednostkami realizującymi na terenie miasta i gminy obiekty drogowe.
32) Zapewniania właściwego utrzymania gminnych dróg, ulic, placów i dro-gowych obiektów inżynierskich .
33) Współdziałania w pracach z instytucjami (Zarządem Dróg i Kolei , Staro-stwem Powiatowym i organami policji) w sprawowaniu nadzoru nad or-ganizacją ruchu drogowego na terenie miasta i gminy Bogatynia.
34) Nadzorowania w zakresie prawidłowego ustawiania i uzupełniania znisz-czonego oznakowania drogowego na terenie miasta i gminy.
35) Sprawowania nadzoru merytorycznego nad pracami związanymi z zimo-wym i letnim utrzymaniem dróg i ulic.
36) Przygotowania decyzji na zajęcie pasa drogowego.
37) Prowadzenia rejestru wydanych decyzji na zajęcie pasa drogowego

Nazwa dokumentu: Tryb działania wydziału inwestycji i ochrony środowiska
Podmiot udostępniający: UMiG Bogatynia
Osoba, która wprowadzała dane: Marcin Łohyn
Data wytworzenia informacji: 2005-03-03 12:39:49
Data udostępnienia informacji: 2005-03-03 12:39:49
Data ostatniej aktualizacji: 2008-05-27 11:35:40

Wersja do wydruku...

corner   corner